Torah Service

Ayn Kamocha – pg 394


אֵין כָּמוךָ בָאֱלהִים אֲדנָי. וְאֵין כְּמַעֲשיךָ:
מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עולָמִים. וּמֶמְשַׁלְתְּךָ בְּכָל דּור וָדור:
ה’ מֶלֶךְ. ה’ מָלָךְ. ה’ יִמְלךְ לְעולָם וָעֶד:
ה’ עז לְעַמּו יִתֵּן. ה’ יְבָרֵךְ אֶת עַמּו בַשָּׁלום:
אַב הָרַחֲמִים. הֵיטִיבָה בִרְצונְךָ אֶת צִיּון. תִּבְנֶה חומות יְרוּשָׁלָיִם: כִּי בְךָ לְבַד בָּטָחְנוּ. מֶלֶךְ אֵל רָם וְנִשּא אֲדון עולָמִים:

כשפותחין ארון הקודש אומרים:


וַיְהִי בִּנְסעַ הָאָרן וַיּאמֶר משֶׁה. קוּמָה ה’ וְיָפֻצוּ איְבֶיךָ. וְיָנֻסוּ מְשנְאֶיךָ מִפָּנֶיךָ:
כִּי מִצִּיּון תֵּצֵא תורָה. וּדְבַר ה’ מִירוּשָׁלָיִם:
בָּרוּךְ שֶׁנָּתַן תּורָה לְעַמּו יִשרָאֵל בִּקְדֻשָּׁתו:

Ba Ana Rachatz pg 398


בֵּהּ אֲנָא רָחִיץ. וְלִשְׁמֵהּ קַדִּישָׁא יַקִּירָא אֲנָא אֵמַר תֻּשְׁבְּחָן. יְהֵא רַעֲוָא קֳדָמָךְ דְּתִפְתַּח לִבָּאִי בְּאורַיְתָא. וְתַשְׁלִים מִשְׁאֲלִין דְּלִבָּאִי וְלִבָּא דְכָל עַמָּךְ יִשרָאֵל. לְטַב וּלְחַיִּין וְלִשְׁלָם:
אָמֵן


חו”ק שְׁמַע יִשרָאֵל ה’ אֱלהֵינוּ ה’ אֶחָד:


חו”ק אֶחָד אֱלהֵינוּ. גָּדול אֲדונֵינוּ. קָדושׁ בראש השנה ויו”כ ובהו”ר: וְנורָא שְׁמו:
חזן: גַּדְּלוּ לה’ אִתִּי. וּנְרומְמָה שְׁמו יַחְדָּו:


קהל: לְךָ ה’ הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוד כִּי כל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:
לְךָ ה’ הַמַּמְלָכָה וְהַמִּתְנַשּא לְכל לְראשׁ:
רומְמוּ ה’ אֱלהֵינוּ וְהִשְׁתַּחֲווּ לַהֲדם רַגְלָיו קָדושׁ הוּא:
רומְמוּ ה’ אֱלהֵינוּ וְהִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁו כִּי קָדושׁ ה’ אֱלהֵינוּ:


תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה

Blessing before the Torah Reading


העולה מברך:


בָּרְכוּ אֶת ה’ הַמְברָךְ:


והקהל עונין:


בָּרוּךְ ה’ הַמְברָךְ לְעולָם וָעֶד:


והעולה חוזר ואומר:


בָּרוּךְ ה’ הַמְברָךְ לְעולָם וָעֶד:


ואח”כ מברך:


בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּורָתו. בָּרוּךְ אַתָּה ה’ נותֵן הַתּורָה:

Blessing after the Torah Reading


אחר קריאת התורה מברך העולה:


בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם אֲשֶׁר נָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ. בָּרוּךְ אַתָּה ה’ נותֵן הַתּורָה:

Blessings before and after the Haftarah pg 410


קודם קריאת ההפטרה יברך המפטיר ברכה זו:

בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם. אֲשֶׁר בָּחַר בִּנְבִיאִים טובִים. וְרָצָה בְדִבְרֵיהֶם הַנֶּאֱמָרִים בֶּאֱמֶת. בָּרוּךְ אַתָּה ה’. הַבּוחֵר בַּתּורָה וּבְמשֶׁה עַבְדּו. וּבְיִשרָאֵל עַמּו. וּבִנְבִיאֵי הָאֱמֶת וְהַצֶּדֶק:


אחרי קריאת ההפטרה אומר המפטיר ברכות אלו:
בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם. צוּר כָּל הָעולָמִים. צַדִּיק בְּכָל הַדּורות. הָאֵל הַנֶּאֱמָן הָאומֵר וְעושה. הַמְדַבֵּר וּמְקַיֵּם שֶׁכָּל דְּבָרָיו אֱמֶת וָצֶדֶק:


נֶאֱמָן אַתָּה הוּא ה’ אֱלהֵינוּ וְנֶאֱמָנִים דְּבָרֶיךָ. וְדָבָר אֶחָד מִדְּבָרֶיךָ אָחור לא יָשׁוּב רֵיקָם. כִּי אֵל מֶלֶךְ נֶאֱמָן וְרַחֲמָן אָתָּה: בָּרוּךְ אַתָּה ה’. הָאֵל הַנֶּאֱמָן בְּכָל דְּבָרָיו:


רַחֵם עַל צִיּון כִּי הִיא בֵּית חַיֵּינוּ. וְלַעֲלוּבַת נֶפֶשׁ תּושִׁיעַ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ:


בָּרוּךְ אַתָּה ה’. מְשמֵּחַ צִיּון בְּבָנֶיהָ:


שמְּחֵנוּ ה’ אֱלהֵינוּ בְּאֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא עַבְדֶּךָ וּבְמַלְכוּת בֵּית דָּוִד מְשִׁיחֶךָ. בִּמְהֵרָה יָבוא וְיָגֵל לִבֵּנוּ. עַל כִּסְאו לא יֵשֵׁב זָר וְלא יִנְחֲלוּ עוד אֲחֵרִים אֶת כְּבודו. כִּי בְשֵׁם קָדְשְׁךָ נִשְׁבַּעְתָּ לו שֶׁלּא יִכְבֶּה נֵרו לְעולָם וָעֶד: בָּרוּךְ אַתָּה ה’. מָגֵן דָּוִד:
עד כאן אומרים בתענית ציבור ובמנחה יום כיפור


בשבת, ובשבת חול המועד פסח אומרים:
עַל הַתּורָה וְעַל הָעֲבודָה וְעַל הַנְּבִיאִים וְעַל יום הַשַּׁבָּת הַזֶּה שֶׁנָּתַתָּ לָנוּ ה’ אֱלהֵינוּ לִקְדֻשָּׁה וְלִמְנוּחָה לְכָבוד וּלְתִפְאָרֶת: עַל הַכּל. ה’ אֱלהֵינוּ אֲנַחְנוּ מודִים לָךְ וּמְבָרְכִים אותָךְ. יִתְבָּרַךְ שִׁמְךָ בְּפִי כָּל חַי תָּמִיד לְעולָם וָעֶד: בָּרוּךְ אַתָּה ה’. מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת:

Ashrei pg 420


אַשְׁרֵי יושְׁבֵי בֵיתֶךָ. עוד יְהַלְלוּךָ סֶּלָה: אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּו. אַשְׁרֵי הָעָם שה’ אֱלהָיו: תְּהִלָּה לְדָוִד. אֲרומִמְךָ אֱלוהַי הַמֶּלֶךְ. וַאֲבָרְכָה שִׁמְךָ לְעולָם וָעֶד: בְּכָל יום אֲבָרְכֶךָּ. וַאֲהַלְלָה שִׁמְךָ לְעולָם וָעֶד: גָּדול ה’ וּמְהֻלָּל מְאד. וְלִגְדֻלָּתו אֵין חֵקֶר: דּור לְדור יְשַׁבַּח מַעֲשיךָ. וּגְבוּרתֶיךָ יַגִּידוּ: הֲדַר כְּבוד הודֶךָ. וְדִבְרֵי נִפְלְאתֶיךָ אָשיחָה: וֶעֱזוּז נורְאתֶיךָ יאמֵרוּ. וּגְדֻלָּתְךָ אֲסַפְּרֶנָּה: זֵכֶר רַב טוּבְךָ יַבִּיעוּ. וְצִדְקָתְךָ יְרַנֵּנוּ: חַנּוּן וְרַחוּם ה’. אֶרֶךְ אַפַּיִם וּגְדָל חָסֶד: טוב ה’ לַכּל. וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשיו: יודוּךָ ה’ כָּל מַעֲשיךָ. וַחֲסִידֶיךָ יְבָרְכוּכָה: כְּבוד מַלְכוּתְךָ יאמֵרוּ. וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ: לְהודִיעַ לִבְנֵי הָאָדָם גְּבוּרתָיו. וּכְבוד הֲדַר מַלְכוּתו: מַלְכוּתְךָ מַלְכוּת כָּל עולָמִים. וּמֶמְשַׁלְתְּךָ בְּכָל דּור וָדר: סומֵךְ ה’ לְכָל הַנּפְלִים. וְזוקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים: עֵינֵי כל אֵלֶיךָ יְשבֵּרוּ. וְאַתָּה נותֵן לָהֶם אֶת אָכְלָם בְּעִתּו: פּותֵחַ אֶת יָדֶךָ. וּמַשבִּיעַ לְכָל חַי רָצון: צַדִּיק ה’ בְּכָל דְּרָכָיו. וְחָסִיד בְּכָל מַעֲשיו: קָרוב ה’ לְכָל קרְאָיו. לְכל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת: רְצון יְרֵאָיו יַעֲשה. וְאֶת שַׁוְעָתָם יִשְׁמַע וְיושִׁיעֵם: שׁומֵר ה’ אֶת כָּל אהֲבָיו. וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד: תְּהִלַּת ה’ יְדַבֶּר פִּי. וִיבָרֵךְ כָּל בָּשר שֵׁם קָדְשׁו לְעולָם וָעֶד: וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עולָם. הַלְלוּיָהּ:

Torah recessional through Aytz Hayim pg 422-424

כשמחזירין הספר תורה להיכל אומרים:


חזן: יְהַלְלוּ אֶת שֵׁם ה’ כִּי נִשגָּב שְׁמו לְבַדּו:


קהל: הודו עַל אֶרֶץ וְשָׁמָיִם: וַיָּרֶם קֶרֶן לְעַמּו תְּהִלָּה לְכָל חֲסִידָיו לִבְנֵי יִשרָאֵל עַם קְרבו הַלְלוּיָהּ:


בשבת:
מִזְמור לְדָוִד. הָבוּ לה’ בְּנֵי אֵלִים. הָבוּ לה’ כָּבוד וָעז:
הָבוּ לה’ כְּבוד שְׁמו. הִשְׁתַּחֲווּ לה’ בְּהַדְרַת קדֶשׁ:
קול ה’ עַל הַמָּיִם. אֵל הַכָּבוד הִרְעִים ה’ עַל מַיִם רַבִּים:
קול ה’ בַּכּחַ. קול ה’ בֶּהָדָר:
קול ה’ שׁבֵר אֲרָזִים. וַיְשַׁבֵּר ה’ אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנון:
וַיַּרְקִידֵם כְּמו עֵגֶל. לְבָנון וְשרְיון כְּמו בֶן רְאֵמִים:
קול ה’ חצֵב לַהֲבות אֵשׁ:
קול ה’ יָחִיל מִדְבָּר. יָחִיל ה’ מִדְבַּר קָדֵשׁ:
קול ה’ יְחולֵל אַיָּלות. וַיֶּחֱשף יְעָרות וּבְהֵיכָלו כֻּלּו אמֵר כָּבוד:
ה’ לַמַּבּוּל יָשָׁב. וַיֵּשֶׁב ה’ מֶלֶךְ לְעולָם:
ה’ עז לְעַמּו יִתֵּן. ה’ יְבָרֵךְ אֶת עַמּו בַשָׁלום:


ביו”ט כשחל בחול:
לְדָוִד מִזְמור. לה’ הָאָרֶץ וּמְלואָהּ. תֵּבֵל וְישְׁבֵי בָהּ:
כִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ. וְעַל נְהָרות יְכונְנֶהָ:
מִי יַעֲלֶה בְהַר ה’. וּמִי יָקוּם בִּמְקום קָדְשׁו:
נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב. אֲשֶׁר לא נָשא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה:
יִשּא בְרָכָה מֵאֵת ה’. וּצְדָקָה מֵאֱלהֵי יִשְׁעו:
זֶה דּור דּרְשָׁיו. מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקב סֶלָה:
שאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשאוּ פִּתְחֵי עולָם. וְיָבוא מֶלֶךְ הַכָּבוד:
מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוד. ה’ עִזּוּז וְגִבּור. ה’ גִּבּור מִלְחָמָה:
שאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשאוּ פִּתְחֵי עולָם. וְיָבא מֶלֶךְ הַכָּבוד:
מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוד. ה’ צְבָאות הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוד סֶלָה:
כשמכניסים ס”ת להיכל אומרים:
וּבְנֻחה יאמַר. שׁוּבָה ה’ רִבְבות אַלְפֵי יִשרָאֵל:
קוּמָה ה’ לִמְנוּחָתֶךָ. אַתָּה וַאֲרון עֻזֶּךָ:
כּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק. וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:
בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:
כִּי לֶקַח טוב נָתַתִּי לָכֶם. תּורָתִי אַל תַּעֲזבוּ:
עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ. וְתמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר:
דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נעַם וְכָל נְתִיבתֶיהָ שָׁלום:
הֲשִׁיבֵנוּ ה’ אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה. חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם: